På denna sida hittar du instruktioner för dig som fordonsägare om en skada uppstår
Vi gör vårt bästa för att ett skadeärende hos oss ska vara så enkelt som möjligt för dig. På den här sidan hittar du information om hur du som fordonsägare ska gå tillväga vid en skada.
Innan du lämnar in ditt fordon på verkstad är det bra att undersöka om du har en giltig garanti eller försäkring hos oss och vad den har för villkor och omfattning. Om du ser att skadan inte omfattas så behöver du inte skapa en skadeärende, utan kan istället gå direkt till verkstaden för att få snabbare hjälp.
Du hittar all informationen genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord.
Ring, eller fyll i formuläret nedan och berätta om skadan på ditt fordon.
Telefon: 0300 52 10 00 (vi har öppet helgfria vardagar 07:30-17:00)
Viktigt!
Har du en självriskgaranti eller självriskförsäkring?
Klicka här för att anmäla ditt självriskärende!
Skall du anmäla fel på ditt fordon fyller du i formuläret nedan.
Vår målsättning är att ge en snabb skadeservice. Våra skadetekniker hanterar ärendet med verkstaden, du behöver alltså inte förmedla information mellan parterna. När ärendet är avslutat får verkstaden ett skriftligt skadesvar från oss, som de delger dig.
Om du har frågor innan, under eller efter reparation är du välkommen att höra av dig till oss.
Våra produkter gäller även utomlands om du är på semester inom EU, EES, Storbritannien och Schweiz (max 90 dagar). Skulle en skada uppstå utomlands besöker du närmsta märkesverkstad för felsökning.
Även vid skada utomlands är det viktigt att verkstaden skickar in ifylld skadekalkyl till oss som måste godkännas innan reparation påbörjas.
Om verkstaden inte kan fakturera oss vid godkänd skada behöver du bekosta reparationen själv. Då skickar du kvitto och kontonummer till oss för utbetalning i efterhand.
Nedan hittar du länk till skadeanmälan på engelska.
English claim form
Viktiga undantag
OBS! Logga in på "Mina sidor" för att se fullständiga villkor.
Vi använder Trustpilot för att samla in omdömen om oss. Trustpilots betygsystem ”Trustscore” beräknas utifrån ett genomsnitt av samtliga omdömen av ett företag. Betyget tar hänsyn till tidsrymd, frekvens och bayesianskt medelvärde, vilket bland annat innebär att nyare omdömen ges större vikt än äldre omdömen.
Vid avslutat skadeärende hos AutoConcept får kunder ett mejl med en inbjudningslänk till Trustpilot. Inbjudning sker på regelbunden basis och inkluderar kunder som har godkända skadesvar. De kundomdömen som lämnas via inbjudningslänk markeras med en ”bock” här ovan. Citaten ovan hämtas automatiskt från de 3, 4- och 5-stjärniga omdömen som vi fått.
Trustpilot är öppen för alla att registrera ett konto för att lämna omdömen om företag. AutoConcept kan därmed inte säkerställa att enbart våra kunder lämnar omdömen om oss.
Öppettider: Vardagar 08:00-17:00
Ring oss: 0300-52 10 00
Maila oss: info@autoconcept.se