På denna sida hittar du instruktioner för dig som fordonsägare om en skada uppstår
Vi gör vårt bästa för att ett skadeärende hos oss ska vara så enkelt som möjligt för dig. På den här sidan hittar du information om hur du som fordonsägare ska gå tillväga vid en skada.
Innan du lämnar in ditt fordon på verkstad är det bra att undersöka om du har en giltig garanti eller försäkring hos oss och vad den har för villkor och omfattning. Om du ser att skadan inte omfattas så behöver du inte skapa en skadeärende, utan kan istället gå direkt till verkstaden för att få snabbare hjälp.
Du hittar all informationen genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord.
Ring, eller fyll i formuläret nedan och berätta om skadan på ditt fordon.
Telefon: 0300 52 10 00 (vi har öppet helgfria vardagar 07:30-17:00)
Viktigt!
Har du en självriskgaranti eller självriskförsäkring?
Klicka här för att anmäla ditt självriskärende!
Skall du anmäla fel på ditt fordon fyller du i formuläret nedan.
Vår målsättning är att ge en snabb skadeservice. Våra skadetekniker hanterar ärendet med verkstaden, du behöver alltså inte förmedla information mellan parterna. När ärendet är avslutat får verkstaden ett skriftligt skadesvar från oss, som de delger dig.
Om du har frågor innan, under eller efter reparation är du välkommen att höra av dig till oss.
Våra produkter gäller även utomlands om du är på semester inom EU, EES, Storbritannien och Schweiz (max 90 dagar). Skulle en skada uppstå utomlands besöker du närmsta märkesverkstad för felsökning.
Även vid skada utomlands är det viktigt att verkstaden skickar in ifylld skadekalkyl till oss som måste godkännas innan reparation påbörjas.
Om verkstaden inte kan fakturera oss vid godkänd skada behöver du bekosta reparationen själv. Då skickar du kvitto och kontonummer till oss för utbetalning i efterhand.
Jag har inte möjlighet att kontakta AutoConcept innan jag tar fordonet till en verkstad
Om du har en Begagnatförsäkring för bil från Blocket måste du kontakta oss innan du lämnar in bilen.
Om du har någon av våra övriga garantier eller försäkringar rekommenderar vi att du vänder dig till en allbilsverkstad, te.x. Meca, Mekonomen eller Speedy.
OBS - Informera verkstaden om din garanti / försäkring innan reparation påbörjas.
Viktiga undantag
OBS! Logga in på "Mina sidor" för att se fullständiga villkor.
Öppettider: Vardagar 07:30-17:00
Ring oss: 0300-52 10 00
Maila oss: info@autoconcept.se