Om du, efter att ha läst dina produktvillkor, inte håller med vår bedömning i beslutet av ditt ärende skall du vända dig till den skadetekniker som handlagt ditt ärende och därmed har mest information. Ibland kan det hjälpa med ett samtal för att reda ut oklarheter.
Om du är fortsatt missnöjd med beslutet och menar att det är felaktigt kan du begära omprövning av en annan skadetekniker. Skriv din skriftliga motivering varför beslutet är felaktigt och mejla till vår skadeavdelning, omprovning@autoconcept.se.
Här kan du läsa om dina rättigheter och få råd och vägledning som konsument:
Hallå konsument
Din kommunala konsumentvägledning
Har du en försäkring (gäller ej vid garanti), kan Konsumenternas Försäkringsbyrå ge råd och hjälp, men de prövar inte ditt ärende.
Du har som privatperson möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Anmälan till ARN måste göras inom ett år från det att du framfört ditt klagomål till oss.
Både företag och privatpersoner har möjlighet att väcka talan i allmän domstol för att få sitt ärende prövat.
Här hittar du kontaktuppgifter.