Skip to main content

Skada på ditt fordon

På den här sidan hittar du all information
om hur du ska agera vid en skada.

Innan du lämnar in ditt fordon på verkstad måste du kontakta oss och anmäla din skada. 

Vi strävar alltid efter att ge dig bästa möjliga service. Våra erfarna skadetekniker finns här för att hjälpa dig tills din skada är reparerad. Vårt mål är att hantera skadan på ditt fordon snabbt och effektivt, så att du kan fortsätta din vardag utan onödiga avbrott.

Du kan välja att ringa oss eller fylla i formuläret längst ner på sidan när du anmäler din skada till oss.
Kom ihåg att alltid invänta besked från oss innan du lämnar in fordonet till en verkstad.

 

Självriskeliminering

Om du har Självriskeliminering eller Självriskförsäkring och vill ansöka om ersättning, klicka här för att registrera skadan.

Vad händer vid skada?

Läs mer om alla steg i vår skadeprocess.
1. Kontakta AutoConcept

Innan du lämnar in ditt fordon på verkstad måste du kontakta oss
och anmäla din skada.

2. Lämna in bilen till en verkstad

Kontakta, boka tid och lämna in din bil för felsökning på den verkstad vi har hänvisat dig till. 

3. Verkstaden gör skadeanmälan

När verkstaden har identifierat skadan och dess orsak, skickar de in en skadeanmälan till AutoConcept. Verkstaden fyller i skadeanmälan via formuläret på vår webbplats för bedömning. Reparationen kan påbörjas direkt efter att skadan har godkänts.

4. Reparation

När skadeanmälan har godkänts kan reparationen av ditt fordon påbörjas. Kostnaden för felsökningen hos verkstaden ersätts självklart också, förutsatt att reparationskostnaderna omfattas av din garanti. Verkstaden meddelar dig när arbetet är klart!

Fyll i skadeformuläret
och beskriv din skada.

 

Viktig information

Våra garantier gäller för plötsliga och oförutsedda skador som omfattas av garantin. Kostnader för felsökning och reparation ersätts självklart också vid en godkänd skada.

Garantin gäller plötsliga och oförutsedda skador på de elektriska och mekaniska komponenter som anges i garantibeviset.

Ett fordon kan ibland ha brister som inte betraktas som skador, t.ex. missljud, ökad oljeförbrukning etc. Det är normalt och betraktas inte som en skada enligt garantin. Behov av rengöring, smörjning, normal förslitning eller justering räknas inte som en skada. 

Om inte annat anges i garantibeviset omfattar garantin inte kaross, interiördetaljer, lack, glas, katalysator, filter, lampor, batterier, underhållnings-, navigations- eller kommunikationssystem. Den gäller inte heller programmering, mjukvaruuppdateringar, läckage, kabelnät, slangar, vajrar, rör, remmar, normalt slitage eller delar som ingår i regelbundet service- och underhållsarbete. Vissa av våra garantier kan dock omfatta några av dessa komponenter – se ditt garantibevis för detaljer.

Garantin ersätter inte heller merkostnader i samband med reparation som exempelvis hyrbil, taxi, hotell eller liknande. För merkostnader finns det försäkringar att teckna direkt till din bil.

För fullständiga villkor och undantag – kontakta din fordonsåterförsäljare eller AutoConcept, eller logga in på "Mina sidor" för att se dina avtal och villkor.

Om vi inte är överens

Vårt mål är att du som kund ska vara nöjd, men missförstånd och oklarheter kan uppstå i en skadeärende. Om du inte är nöjd med resultatet av ditt ärende, klicka på länken för att läsa mer om vad du kan göra.

Bil Tjej Mobil