Det är viktigt att alla uppgifter fylls i för att underlätta skadehanteringen
På den här sidan hittar du information om hur du som verkstad ska hanterar ett fordon med en AutoConcept-garanti eller -försäkring. Vårt mål är att alltid ge snabba besked på en skadekalkyl.
Vi erbjuder fordonsförsäkringar och fordonsgarantier. Våra produkter omfattar plötsliga oförutsedda skador på elektriska och mekaniska komponenter. Vi har ett brett sortiment av olika produkter. Vad som omfattas av just din kunds garanti kan du se när du fyller i skadekalkylen som du hittar via knappen "Registrera skada" på denna sida.
Är du nyfiken på att veta mer om oss? Läs om våra produkter här.
Vi måste få information om skadan innan felet åtgärdats. Reparationer som påbörjas innan skadan skriftligt har godkänts ersätts inte. För att korta ner hanteringstiden behöver vi så mycket information som möjligt om ärendet i skadekalkylen. Nedan är de viktigaste punkterna som vi behöver innan vi kan godkänna en skada:
Du är alltid välkommen att kontakta oss om du är osäker på något.
Vi har öppet måndag-fredag 07.30-17.00.
Telefon: 0300-52 10 00
E-post: skador@autoconcept.se
Ta kontakt med oss om du är osäker på något gällande fakturering, Observera att felaktiga fakturor återsänds.
I vår manual beskriver vi hur du hanterar ett ärende med oss, steg för steg.
Öppettider: Vardagar 08:00-17:00
Ring oss: 0300-52 10 00
Maila oss: info@autoconcept.se