Vår målsättning är att du som kund ska vara nöjd, men missförstånd och oklarheter kan uppstå i ett skadeärende.
Om du har synpunkter och inte är nöjd med vår bedömning av ditt ärende, rekommenderar vi att du först och främst loggar in på dina sidor. Där hittar du våra produktvillkor och vilka komponenter som omfattas. Vår kundsupport hjälper dig gärna att reda ut eventuella frågor gällande dina produkter.
Om du, efter att ha läst dina produktvillkor, inte håller med vår bedömning i beslutet av ditt ärende skall du vända dig till den skadetekniker som handlagt ditt ärende och därmed har mest information. Ibland kan det hjälpa med ett samtal för att reda ut oklarheter.
Du kan få ditt ärende granskat av vår kundombudsman fram till 3 månader efter det du fick ditt skadesvar. Du vänder dig till kundombudet om du inte kommer överens med din handläggare.
Du har som privatperson möjlighet att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Anmälan till ARN måste göras inom ett år från det att du framfört ditt klagomål till oss.
Både företag och privatpersoner har möjlighet att väcka talan i allmän domstol för att få sitt ärende prövat. Här hittar du kontaktuppgifter.