Presserum

AutoConcept satser på et nyt forretningsområde indenfor B2CNiklas

Anna-Karin Bröms

PRESSRELEASE – Onsdag den 11. maj 2022

AutoConcept har ansat Niklas Dahlgren med ansvar for forretningsområdet B2C. Niklas har solid erfaring med salg til forbrugere i digitale kanaler och bliver et værdifuldt tilskud til AutoConcepts voksende forbrugervirksomhed.

AutoConcept har siden 1999 tilbudt garantiforsikringer gennem bilhandlere, men gør det snart muligt for bilejere at tegne en forsikring direkte via e-handel eller via partnere. Dette er et klart og væsentligt skridt for at skabe et tryggere bilejereskab. Nu styrker AutoConcept sin organisation med en chef for forretningsområdet for forbrugervirksomhed.

"Vi ser et stort potentiale i at kunne tilbyde noget der modsvarer bilhandlernes garantiforsikringer direkte til bilejere", siger Ulf Coxner, Adm. Dir. for AutoConcept. Ved at etablere forretningsområdet sikrer vi at det får den fokus som kræves.

Som en vækstvirksomhed der har vundet indtil flere svenske udgaver af Gazelle prisen og har andre priser i bagagen, leder AutoConcept Insurance altid efter muligheder for at vokse organisk. Man udvikler nye produkter og satser på nye markeder for at sikre en langvarig vækst. Forbrugervirksomheden er det nyeste fokusområde.

"Det føles utroligt spændende at komme ombord hos det herlige team hos AutoConcept. Jeg er overbevist om, at forsikringsbranchen, ligesom andre brancher, vil opleve store forandringer indenfor købsadfærd og produktudbud i de kommende år. Vi skal sikre, at vores forbrugervirksomhed ligger i forkant, med attraktive produkter for et trygt bilejerskab", siger Niklas Dahlgren, Forretningsansvarlig, B2C.

Forbrugervirksomheden omfatter både salg af reparationsforsikringer såvel som kundeservice og skadehåndtering. De sælges gennem direkte e-handel eller via partnere og giver bilejeren mulighed for at skaffe en forstærket beskyttelse af sit køretøj, for eksempel efter at nybilsgarantien er udløbet. AutoConcept er aktive i hele norden og vil løbende lancere tilbuddene på de forskellige markeder.

Om AutoConcept
AutoConcept Insurance er en af den svenske Finansinspektion godkendt, fritstående forsikringsformidler med ret til grænseoverskridende handel. Siden 1999 er man aktive først og fremmest indenfor forhandlerleddet, men også på forbrugerområdet. Det vigtigste produkt er forskellige reparationsgarantier. AutoConcept Insurance er Cover Holder hos Lloyds of London og har blandt sine samarbejdspartnere et stort antal globale forsikringsgivere og finansieringsselskaber. Læs mere om AutoConcept: https://www.autoconcept.se/da/offer

For mere information kontakt:

AutoConcept Insurance AB
Ulf Coxner, Adm. Dir.