Vid plötslig skada

För information gällande garantins/försäkringens omfattning, se ditt garanti-/försäkringsbevis och tillhörande villkor.

Kom ihåg att ta med ditt garanti-/försäkringsbevis och villkor till verkstaden i samband med felsökning. Verkstaden ska vara registrerad och inneha F-skattsedel men det är inget krav att verkstaden är auktoriserad märkesverkstad. En allbilsverkstad går också bra. Har din bilhandlare lämnat någon hänvisning vid köpet så vänder du dig dit.

OBS! Kostnaden för felsökningen ersätts bara om skadan är godkänd. Reparation som påbörjas innan skadan godkänts för ersättning sker på fordonsägarens bekostnad.

Skadeanmälan fylls i av din verkstad här. Efter att vi mottagit skadeanmälan gör vi en bedömning om skadan omfattas och beskedet mailar vi till din verkstad.

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst på 0300-52 10 00.

Vi hjälper dig även utomlands

Om olyckan skulle vara framme när du är på semester inom EU, EES och Schweiz, måste du ta fordonet till närmaste märkesverkstad.

Innan en reparation påbörjas ska verkstaden först kontakta AutoConcept för bedömning av skadan genom att göra en skadeanmälan här på AutoConcepts hemsida.

Du betalar själv reparationen för att sedan skicka kvitto och ditt kontonummer till oss för utbetalning av ersättning vid godkänd skada.

 

Aktuellt

Timdebitering
I enlighet med instruktioner från försäkringsgivaren förbehåller sig AutoConcept rätten att vid en eventuell skadehantering använda den timdebitering som föreskrivits i Autodata / tillverkarens internationella riktlinjer.